Talentovaný kreativec, který dokáže nalákat zákazníka a dostat ho z první fáze „zaujetí“ až do třetí fáze „provedení nákupu“, která vede ke konverzi na webu či e-shopu. Tak vidíme grafiky dnes. Pravdou ale je, že existovali již v dobách, kdy lidé žili v jeskyni a malovali po stěnách. Od té doby uplynulo hodně vody a stejně jako všechno se i toto řemeslo hodně posunulo. Dnes jde o těžkou práci, která ovšem přináší vysoké zisky a pomáhá podnikatelům růst.

Práce grafického designera

Tvorba prakticky čehokoli je samozřejmostí

Složité je to především v tom, že se musí jednat o velmi multifunkční osobu. Nejen, že by měl ovládat programy jako je Photoshop, Sketch, InDesign nebo Illustrator, ale také znát alespoň základy marketingu jako takového a ideálně by měl spolupracovat s copywriterem a znát jednotlivé marketingové kanály. Jeho prací je tvorba nejrůznějších reklam, a to v online i offline světě. Jen pro představu. Grafické studio v Brně vám zvládne kvalitně vytvořit:

  • bannery pro Google Ads, Sklik nebo Facebook Ads,

  • newslettery, tištěné materiály (letáčky, brožury), katalogy,

  • loga, obaly, polepy na auta, koncept reklamní kampaně apod.

Z toho vyplývá, že každá společnost by měla mít svého kreativce, který se tomto bude podílet. Kromě jednotlivců je dobré se obrátit také na studia nebo reklamní agentury, které mají osvědčené pracovníky a zvládnou vám dodat přesně to, co potřebujete.

Pracovní prostor grafika

Existuje mnoho druhů

V této oblasti rozhodně neplatí, že jeden je nejlepší na všechno. Existuje mnoho různých typů grafiků, ze kterých můžete vybírat podle toho, co potřebujete a co umí udělat. Spolehnout se tak můžete na UI designera, který navrhuje příjemné rozhraní v aplikacích a webech. Webdesigner je kategorie sama pro sebe, protože má svá velká specifika a klíčová je dobrá spolupráce s kodérem a programátorem webu. Další specifikace spadají do oblasti her, filmu nebo televize s dosahem do 2D a 3D tvorby. A na trhu jich najdete mnohem víc. Jako první si proto musíte ujasnit, co chcete.